ליצמן בכנס זק"א: "אם הייתי יודע שלפיד כאן, לא הייתי מגיע"

    ישראל פריי 5 Comment on ליצמן בכנס זק"א: "אם הייתי יודע שלפיד כאן, לא הייתי מגיע"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס מסורתי שמקיימים ארגוני החברה קדישא לזכר הנפטרים המצוין בתאריך פטירתו של משה רבינו ע"ה, הפך ע"י ארגון זק"א לטקס הצדעה ענק, בהשתתפות רבנים, שרים, סביב שולחנות ערוכים ותכנית מוזיקלית נרחבת.

    הרשל"צ הגר"י יוסף כיבד את הנוכחים בהשתתפותו ואמר: "צריכים לדעת שהתורה החשיבה מאד את כבוד המת. יש מחלוקת, יש סוברים שמדרבנן צריך לקבור אפילו פחות מכזית במת. ויש סוברים שזה מהתורה. אשריכם שאתם מדקדקים לקבור כל חלק מהמת".

    שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי השתבח בתרומתו לארגון ע"י העברת תקציבים מהממשלה ש"לראשונה מכירה בכם". בהמשך הכתיר את הארגון כ"חברה קדישא הגדול בעולם", תוך שהוא מוסיף: משרד הפנים רואה בכם את הנדבך של התנדבות בפס"ח בשעת חירום. בגליל ובדרום אנו נקים מטות זק"א לשעת חירום ושיגרה".

    הבמה המכובדת שימשה גם להטחת מהלומות מילוליות של שר הבריאות יעקב ליצמן ביו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שנאם במקום דקות ספורות לפני בואו. "שמעתי שלפיד היה כאן אם הייתי יודע שהוא יבוא לכאן לא הייתי אני מגיע לכאן. איפה הוא היה בקדנציה הקודמת להכיר בזק"א. היום הוא בא? היום שהוא מובטל כעת הוא בא? הוא מתלונן? אחרי שנתיים של עבודה היום הוא נזכר להכיר בזק"א?".

    בעניין שלשמו התכנסו מאות המתנדבים, אמר ליצמן: "לצערי זק"א לא צריכה פרסום. עבודת הקודש שהוא עושה זו עבודה שלא כולם רוצים לעשות. וצריך לברך את המתנדבים על כך".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      דווקא חשבתי לתרום להם, אבל אם הזמינו את לפיד נעזוב את זה בינתיים.

      1. צודק, למה הביאו אותו? לתת לו להחנף לציבור שהוא כה ארע לו??

    2. 4

      הזמינו את לפיד???
      חבל. אפסיק לתרום להם.

    3. 3

      ליהודי זק"א לא עוסק בפולטיקה הוא מקרב כל יהודי ועוזר לא משנה דעותיו

      1. בלי התיפייפות בבקשה, לפיד ניסה בכל כחו לרמוס את הציבור החרדי, ומי שמזמין אותו לאירועים מגלה את זהותו האמיתית, אני בעז"ה אתרום לקק"ל לפני שאתרום להם.